Content marketing

Content marketing, czyli marketing treści, jest to strategia zarówno do budowy wizerunku firmy, jej promocji, ale także pozyskiwania klientów i poprawiania sprzedaży, która opiera się na publikowaniu atrakcyjnych, przydatnych i unikalnych treści rozpowszechnianych w Internecie. Do treści tych zalicza się artykuły, poradniki, raporty. Najważniejsze jest to, żeby były one precyzyjnie ukierunkowane na daną grupę odbiorców, wiarygodnie oraz rzeczywiście potrzebne.

Według badań, przemyślana strategia content marketingowa przynosi firmom wiele korzyści. Zalicza się do nich:
- budowanie pozytywnego wizerunku i utrwalanie istnienia marki w świadomości odbiorców,
- wzrost zaufania klientów poprzez dostarczanie im wartościowych treści,
- dyskretne, ale zarazem skuteczne wpływanie na decyzje zakupowe klientów, co wprost przekłada się na wyniki finansowe,
- zwiększenie zasięgu komunikacji marketingowej,
- budowanie bez danych klientów,
- zwiększenie wiedzy o grupie docelowej.
Na koniec jeszcze jedna ważna sprawa. Tworząc treści content marketingowe należy uważać, aby niechcący nie zmieniły się w treści o charakterze reklamowym. Owszem, we wpisie na bloga czy artykule eksperckim można w dyskretny sposób przemycić treści typowo promocyjne, ale nie mogą być one dominujące. Wówczas ich publikacja może przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego.